Astors blog

Jag är en glad och busig kille som fyllde 5 år i dec. Det roligaste jag vet är att bygga tågbana och lego och cykla och läsa böcker och bada. Jag bor hos mamma och pappa såklart. I Göteborg. Min lillebror heter Max.

måndag, september 04, 2006

Lilla professorn

Den senaste månaden har jag fattat grejen med bokstäver och siffror.

När vi åker hiss räknar jag alltid:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 - så dom siffror kan jag jättebra. Sen kommer 8 - och sen vet jag inte riktigt.

På gatbrunnarna står det A. Det tycker jag är kul. Det finns ju bokstäver _överallt_. På datorn är det jättekul att skriva olika bokstäver. De jag är bäst på att känna igen är:

A, B, E, F, M, N, O, P, S och T.

Jag är tvungen att läsa alla bokstäver och siffror på bilnummerskyltar som jag går förbi. Nästan som farmor som också räknar bilskyltar.

Ibland spelar jag Alfapet med Mamma eller Pappa.