Astors blog

Jag är en glad och busig kille som fyllde 5 år i dec. Det roligaste jag vet är att bygga tågbana och lego och cykla och läsa böcker och bada. Jag bor hos mamma och pappa såklart. I Göteborg. Min lillebror heter Max.

lördag, maj 20, 2006

Snacket går

Det är kul att prata. Jag pratar hela dagarna. Jag kan en massa ord nu. Tex dom här:

duj (dörr)
boo (bord)
too (stol)
waj (vagn)
datoo (dator)
duddu (kudde)
dadda (dammsugare)
hiss (hiss såklart)
bush (buss, inte presidenten...)
bå (båt)

bis (bäbis och teletubbies)
baabaj (bamse)
poo (nalle puh)
pippi (långstrump alltså)
baba (barbapappa)

döddo (traktor)
bä (lamm)
is (gris eller häst)
mm (kossa)
wow (hund/vov)
pu (tupp)
piss (fisk)

aj (när jag slår mej)
wowo (mormor)
wawa (farfar)
osh (jos)
attis (tomat... mamma säjer tomatisar...)
ta (macka)
piis (spis)

För att inte glömma nya ord så säjer jag dom många gånger varje dag. Mamma och pappa härmar. Dom är ganska duktiga på att kunna mina ord.

1 Comments:

At 02:55, Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

 

Skicka en kommentar

<< Home