Astors blog

Jag är en glad och busig kille som fyllde 5 år i dec. Det roligaste jag vet är att bygga tågbana och lego och cykla och läsa böcker och bada. Jag bor hos mamma och pappa såklart. I Göteborg. Min lillebror heter Max.

måndag, juni 05, 2006

Mölndalsdagen

Det är skojigt att använda nya ord mycket och ofta för mamma och pappa blir så glada då! Frågar dom tex "vad spelar pappa" så svarar jag naturligtvis "jazz". Pappa säger att rätt svar är "pop", men jazz är mycket roligare att säja!

Idag åkte mamma och jag en sväng till stan och köpte boken Bu & Bä i städartagen. Den är superbra! Bu dammsuger. Och så badar dom. Men jag berättar inte hur den slutar...

Iallafall så var det några som spelade musik liksom nästan på vägen där man skulle gå. Jättebra var det. Jazz! Fast lite arabiskt också sa mamma.

Senare på dagen åkte hela familjen till Mölndal för pappa skulle spela. Jazz. Eller rock... ?

På en låt sjöng 3 korvar. Jag träffade en av dom:


Och så var det några roliga farbröder som spelade barnrock.
Bä bä vita lamm!
Oj vad bra!
Och Huvud, axlar, knän och tår.
Massor med såna låtar.



På vägen hem träffade vi morfar. Det var bäst på hela dagen!

2 Comments:

At 22:50, Anonymous Anonym said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

 
At 02:55, Anonymous Anonym said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

 

Skicka en kommentar

<< Home